Friday, February 20, 2009

Sakit...masanya untuk Muhasabah Diri...


Baru2 ni...kaklong pergi melawat sepupu kaklong..
Die msk wad sebab demam denggi....(moga Allah menyembuhkannya)
Sepupu kaklong ni seorang pensyarah....orgnya sgt kuat bekerja...suami isteri bekerja kuat...

Masa pegi melawat die....
Lemah jer...nak berjalan pun tak daya...
tak mcm biasa kaklong tgk die selalu...aktif dan ceria...

Masa berbual2 tue...die pun citer la...dri mula sampai lah die dimasukkan ke wad...
Apa yg terkesan sgt...
Bila die ckp....
Dah duduk wad ni...banyak terfikir salah silap kita pada orang...
kelalaian kita....mcm2 la...
Tambah2 bila student yg kita duk marah2...dtg melawat...bw buah tgn...sayu rasa...

Kaklong pun ada pengalaman msk wad...
mmg mcmtulah...
bila terbaring atas katil...
kita mmg byk berfikir....

Apapun...semoga beliau segera disembuhkan dan kembali menjalankan tugasan harian seperti biasa....InsyaAllah....

Berkhidmat kerana Allah....

Salam semua...

Maafkan kaklong sebab dah terlalu lama sgt tak mengupdate blog kaklong yang satu nie...
Saat ni kaklong ada kat umah diManjung.....pulang kePerak yg sedang bergolak dengan krisis pentadbiran...Mudah2an mereka2 yg terlibat ditunjukkan hidayah daripada Allah...Hak memilih pemerintah adalah hak rakyat....Kembalikannya...

Kaklong balik menemui keluarga...tinggalkan sekejap rumah bujang kaklong kat Bangi tue...

Sepanjang kaklong menyepi ni...sebenarnya...
Kaklong teramatlah sibuk menyelesaikan tugasan sebagai seorang penjawat awam...
Menyelaras kursus....mengurus pentadbiran...membuat penilaian...
menyediakan budget Dasar Baru 2010...mengurus jemputan program Seminar dan berfikir untuk kursus2 akan datang....menjalankan tugas2 lain yg diarahkan....
dan lagi...menjadi pengganti bos hadir meeting...huhu...

Letih tu mmg letih..tapi dalam masa yg sama...sbnrnya kepenatan dan keletihan bekerja buat kita berfikir...
Bekerjalah kerana Allah...Niatkan segala usaha yg kita lakukan demi mendapat redho Allah...berbeza tau kalau kerja tanpa niat dan kerja yg diniatkan...
Sebab...kerja akan jadi ibadat kalau dimulai dgn niat...yg pnting kerja yg kita buat ada manfaatnya untuk ummah...
Secara tak langsung...akan jadi saham upahala untuk kita ke syurga...InsyaAllah...

Kaklong sebagai manusia biasa...adakalanya...terlupa jg ttg tue...
Walaupun dah diajar sejak kecil...tapi sifat sbg manusia membuatkan kita terlupa...
terleka...dan terikut2 dgn hasutan syaitan...

InsyaAllah....apa ygt tertulis akn menjadi ingatan buat kaklong dan kalian yg sempat membacanya...