Friday, April 2, 2010

Kisah Budak Bijak...

Salam...
Baru2 ni kaklong duk gebang2 ngn adik kaklong...
si Cik yg baru habis PLKN...
Duk melepak kat umah...belajo keta sambil tanam anggur....
Kuar lah satu citer...
Kisah diorang (Adik2 kaklong yg lelaki...Yang, Ude, Cik n adik)
berbual kat ladang sawit ayah kami...

Dari kiri : Adik, Cik, Yang dan Ude....
(Adik2 yg suka tgk saluran WARNA kat Astro...pastu wat lawak utk sendiri ketawa...;p)


*******************************************
al-kisahnye.....
Ude duk kumpul2 rumput n daun kering untuk dibakar.....
Berlakulah perbualan ni....


Cik: Ude guna apa kumpul daun2 ni?

Ude : Guna penyakar la....

Cik: Penyakar ke pencakar? (Sambil buat muka toya...hehe..die cakap ye...)

Ude : Penyakar... (Pnh yakin jawapan diberi oleh seorang pelajar kejuruteraan kimia di UTP)

Yang : Hmm..kalau cam tu...Bangunan Penyakar Langit... (Menyampuk si Yang...)

Ude : Eh...silap...pencakar....

Adik : Hahaha...


Itulah kisahnya....
Kisah tu jadi bahan ketawa kat umah....
Kate Mak...selalu sangat duk guna Bahasa Omputih belajo nun...
Sampai Bahasa Melayu jadi lintang pukang....

Hehe...jangan marah ye ude...
Hiburan hari minggu kami kat umah....
Gurauan bibitkan kemesraan....
Tp jgn terlebih gurau sampai jadi apa yg tak diingini....



Thursday, April 1, 2010

Dah sebulan...

Salam...

Cepat gak masa berlalu...
Tapi kalau selalu dihitung,

rase lame sgt...hehe...
(Duk menghitung bila nak balik Bangi) Itulah manusia, kurang bersyukur dgn apa yang ada...


Alhamdulillah Syafiqah dah sebulan...
Semalam (31 Mac 2010) bawa die pegi klinik

untuk pemeriksaan dan dapatkan immunisasi Hept B (2)...

Masa kn cucuk tu, nangis gak anak ummi ni..

Tapi, jap je...sedih bila dgr anak nangis...

kiter plak rasa nak nangis bila anak kn cucuk..hehe...

Berat Syafiqah sekarang......4.6kg...
Panjang @ tinggi die...53cm...

Dan sampai sekarang kekal BF sepenuh masa...



Melihat perkembangan anak depan mata
Buat kita rasa betapa besarnya kuasa Allah...
Menciptakan manusia hanya daripada setitis air...
Sehingga akhirnya lahir manusia yang sangat sempurna...
Allahu Akbar...