Tuesday, February 26, 2013

Happy 3rd Birthday Syafiqah..

Salam...

Hari ni Syafiqah dah 3 tahun..alhamdulillah...bersyukur di atas rezeki yang Allah kurniakan...
Syafiqah sayang...jadilah insan yang mulia di sisi Allah dan manusia.
Jgn nakal-nakal ye sayang...

Syafiqah anak yg baik...ummi dan abah sayanggg fyqah...

 Fyqah yg byk cakap...tp malu nk g sekolah.

 Terima kasih ye kawan2...hadiah yg fyqah terima sempena hari lahirnya..

 Fyqah kat Metro Point Kajang...teman ummi dan abah main bowling..hihi..


 kek yang sdp dr kwn kaklong...mamabisya.

Pic from nashunter.blogspot... blog pak ude fyqah..


Langkahan Pertama Naufal

Salam..

Anakanda Naufal dah berusia 10 bulan...alhamdulillah perkembangannya seperti bayi lain.

Naufal masih menyusu susuibu sepenuhnya lagi...makan plak...bubur nasi dan roti serta biskut...kdg2 ada juga suapkan kek atau apa2 mknan yg lembut.

Setiap pagi...kaklong akan bekalkan 5 botol susu EBM dan bubur nasi pada mama, pegasuh Naufal dan Fyqah.

Antara perkembangan Naufal pada usia 10 bulan ni...
  • Dah knl org sekeliling.
  • Suke memerhati, terutamanya kat tmpt baru...masa ni yg suke sgt bw anak2 berjln...sbb suke tgk respon die...yg ia nyer..mak pak yg suker berjln...
  • Dah boleh berdiri dan melangkah sikit...tp msh jatuh bgn lagi..
Perkmbgn lain tu mcm biaselah...dh mula pandai sbt mmmii...mmaa...ba.. Bila kita ckp babai..die pun angkt tgn dn jari melambai.. Dh boleh main tepuk tgn...




Friday, February 8, 2013

Cucu Menantu....

Salam..

Drama Indonesia...huhu...camnerlah blh terjebak ngn drama ni...
Citer ttg pengorbanan Fina (Anak Orang Kaya) yang sanggup hidp miskin hny kerna nk khwin ngn Fahri.
Tapi, pengorbanannya dibayar dengn kecurangan si Fahri...

Haha...apalah endingnya...citer biase2 je..cuma best sbb komedi romantik...
Tp biaselah kan...drama indonesia ni..mkn lama...dh mulalah melalut nth kemana...watak-watak tmbhn pun dh mula menambah...

Tp...ada peluang...kaklong lynkan je...
Siarannya pada Isnin-Jumaat jam 6.30ptg di saluran Astro Ria (104)
Siaran ulangan pada hari yg sama jam 2.00-3.00 ptg dan 12.00-1.00 pg...

Hihi..tk pnh blh ingt smpai gitu...kecuali masa rancangan Mastercheff dulu..
tp kali ni bkn main lagi kan...


p/s: Ade ke agaknya yg follow citer ni..ke kaklong je...


Sunday, February 3, 2013

Putu Mayang or Putu Mayam ye...

Salam..

Pernah mkn Putu Mayang tak?... makanan tradisi ni mmg feberet kaklong dan family..
Ada ceritanya...dulu masa kaklong kecik2...km duk kat taman perumahan...
masih ingat lagi nmnya...Taman Krian kat Parit Buntar Perak...setiap ptg..ada mamak jual putu mayang naik otor...die bunyi hon smbil jerit putu mayang...putu mayang...
kami rjn gk jd pelanggan die...sebab mak suka...kaklong suka...adik2 pun suka...

Sejak pindah dr Parit Buntar ke Subang, selangor km dh tk dpt mkn putu mayang ni...sbb susah nk jumpa kt tmpt baru tu..huhu..

Namun, bila dyk kat Bangi ni...sekali lagi kaklong jadi penggemar putu mayang ni...
Kali ni yg jual orang melayu kat Pasar Malam Bangi...
So, bila brklpgn..kaklong atau suami g beli putu mayang ni kat pasar mlm bangi tu..

 Nilah rupa Putu Mayang tu..ke Putu Mayam ye...hihi... Dulu warna putih je..sekarang org dh inovasikan...warna hijau..pink..

Sekarang Fyqah pun dh jadi penggemar putu mayang ni...tp kn beringatlah juga bila mkn ngn bebudak ni...kalau tak ditgk...gula perang tu jelah yg diusik byk...putu tu sikit je..

Ok...hari ni hari selasa kan...dah masuk bulan Februari kan...
Bulan kelahiran Syafiqah....