Sunday, February 3, 2013

Putu Mayang or Putu Mayam ye...

Salam..

Pernah mkn Putu Mayang tak?... makanan tradisi ni mmg feberet kaklong dan family..
Ada ceritanya...dulu masa kaklong kecik2...km duk kat taman perumahan...
masih ingat lagi nmnya...Taman Krian kat Parit Buntar Perak...setiap ptg..ada mamak jual putu mayang naik otor...die bunyi hon smbil jerit putu mayang...putu mayang...
kami rjn gk jd pelanggan die...sebab mak suka...kaklong suka...adik2 pun suka...

Sejak pindah dr Parit Buntar ke Subang, selangor km dh tk dpt mkn putu mayang ni...sbb susah nk jumpa kt tmpt baru tu..huhu..

Namun, bila dyk kat Bangi ni...sekali lagi kaklong jadi penggemar putu mayang ni...
Kali ni yg jual orang melayu kat Pasar Malam Bangi...
So, bila brklpgn..kaklong atau suami g beli putu mayang ni kat pasar mlm bangi tu..

 Nilah rupa Putu Mayang tu..ke Putu Mayam ye...hihi... Dulu warna putih je..sekarang org dh inovasikan...warna hijau..pink..

Sekarang Fyqah pun dh jadi penggemar putu mayang ni...tp kn beringatlah juga bila mkn ngn bebudak ni...kalau tak ditgk...gula perang tu jelah yg diusik byk...putu tu sikit je..

Ok...hari ni hari selasa kan...dah masuk bulan Februari kan...
Bulan kelahiran Syafiqah....

No comments: