Thursday, May 5, 2011

Kelantan....bila lagi nk balik sana yerk...

Salam...

Dah lama sgt kaklong tak berblogging kan.......
Kaklong baru je kembali dari Kelantan...setelah lama tak berkesempatan pulang ziarah keluarga mertua...akhirnya setelah hbs je program DPI...dptlah kaklong mencari masa untuk keluarga suami di Kelantan...

Seronok sgt balik kali ni...selain drp ziarah ayah dan keluarga dikampung...sempat juga berjalan2 menabur duit membeli belah...

Antara tempat yg sempt dijenguk...Taman Tengku Anis....suke Fykah dpt celup2 kaki main air... Pastu...sempat juga membeli belah di Wakaf Che Yeh...sambil2 cuci mata tgk mcm2 barang dan budaya org kelantan yg pandai berniaga...tak kira umur dan jantina...akhirnya tersambar juga beberpa helai kain pasang batik dan juga kemeja batik untuk suami...InsyaAllah baju kurung batik tu...kaklong nak jahit sendiri...tunggulah hasilnya nnti ye...

Ttg keluarga di Kelantan...alhamdulillah semuanya sihat...
Tetapi...ayah..my FIL masih belum pulih sepenuhnya dr kecederaan selepas mengalami kemalangan pada 8 Mac 2011.
Baru2 ni pun...ayah buat operation mata...membetulkan retina mata yg sedikit terkeluar menyebabkan pandangannya terganggu...
Harapnya kesihatan ayah semakin baik...
Thanks to all my SIL n BIL dikampung....Kak Yah, Kak Mah dan Kak Tie....blk sana dapat mkn mcm2....
Seperkara je...bila di kampung...kaklong cukup bimbang nak turun masak kat dapur bila semua SIL ada...sebab...bimbang diorang semua termasuk anak2 sedare yg ramai tu tak berselera makan masakan perak...maklumlah lidah dan selera org kelantan ni lain...nak bancuh teh pun...kaklong kena maniskan sikit dr kebiasaan...hehe...
Semua tu kena blejarlah kan....
Bila dah kahwin...bekeluarga...kenalah pandai2 belajar dan membiasakan diri dgn budaya dan cara hidup suami atau pasangan kita...yg pntg....ikhlaskan diri dan sayangi mereka seperti keluarga sendiri...

Setelah hampir dua tahun bersama suami dan mengenali keluarganya kaklong memang selesa dan senang dgn mereka semua..walau jauh dan jarang bertemu...namun silaturrahim yg terjalin smkn erat dan mesra....InsyaAllah bertemua lagi nnt...

p/s: Tiada gambar untuk ditayangkan ye....no pic available...sory....tak smpt lngsg nak snap foto...(^^)

No comments: