Tuesday, October 26, 2010

Syafiqah @ 8th month...

Salam...
Alhamdulillah usia Syafiqah dah 8 bulan...
Sekejap je masa berlalu....
Kaklong agak bz, so...n3 rgks ye....
Sekadar nak menyimpan memory dikala usinya 8 bulan...
Antara perkembangan terbaru Syafiqah sekarang.....
  • Boleh duduk dan berdiri, tp mash dgn sokongan.
  • Gemar memanjat, terutama sofa dan Coffee Table.
  • Merangkak dgn jayanya.
  • Menyebut aaabbbah...abbah n abah....terutama bila lapar or ngntuk...(anak abah le tu)
  • Menoleh bila dipanggil namanya.
  • Semakin mengenali ummi dan abahnya...

Tadi, selepas checkup, kptsnnya:

  • Berat : 9.7 kg
  • Tinggi : 70 cm
  • BMI : 20

Alhamdulillah segalanya normal dan perkembangannya pun baik, kshtn pn baik....khasiat sususibu mmg terbukti....menjaga Syafiqah tidak menyusahkan...malah sepanjang 8 bulan ni, haya sekali Syafiqah diserang demam...selsema ada lah juga...tmbh2 kalau ummi selsema, cpt je jangkit kat die...cian anak ummi...bak kata abah Syafiqah, Ummi ngan Syafiqah tdr berkongsi nafas, manalah tak jangkit kat anak...hehe..sori sayang...biaselah...sambil2 direct BF Syafiqah waktu malam...mmg mata akan terlelap...

Ok...dah melalut citer lain plak...ok...selamat bertugas...matahari kat Bangi ni pun dah mula mencerah...td mendung jer...

2 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

alaahai.....mmg sweet tgk perkembangan anakkan kak......sonok jek.....pasni dah dpt kaki n pandai jalan siap la kak long....jenuh kite pantau die..takut2jatuh...tapi seronok tu...pengalaman berharga...

Kaklong @ Izan said...

Btl lieya..skrg ni pun jnh gak nak pantau bila die dh ,ula pandai memanjat...bmbg die jatuh...

Jg kndgn lieya elok2...tp no hal lah kan...bukan kndgn pertama...tntu dh ada pnglamn...