Saturday, July 30, 2011

Cucu Atuk dan Opah Manjung





Salam....

Kali ni kaklong nak kongsi citer dua orang budak kecik yg sdg membesar...
Cucu Atuk dan Opah Manjung...Syafiqah dan Miqdam..
Usia Syafiqah 17 bulan (1 tahun 5 bulan), Miqdam plak dah genap 2 tahun.

Bila balik kampung atau berjumpa dua orang budak ni...gamat lah juga...
Mula2 dulu suka sangat bertumbuk...mengigit..tolak menolak...tak kiralah...Fyqah si gegirl atau Miqdam si boboy...sama je...

Sekarang...dah cerdik lah sikit...main sama...berkongsi mainan, makanan dan terkedek2 je dua-dua berjalan...
Miqdam dah pandai pggl Fykah dgn loghatnya "Kah!!!" dam Fyqah pnggl Miqdam dgn loghatnya yang kadang2 bunyi "Dam!!!" kadang-kadang bunyi "Bam!!!"...
Lucu je bila dgr budak berdua ni...

Kalau tengah baik tu....bgs je...makan sepinggan...suap menyuap...main pun berkongsi...
Tp kalau time angin tu rasa tak puas hati nak berebut...adalah yg tak kena...adalah yg dpt tanda...haha...time ni knlh mak2 n pak2 sedare deme or opah ngn atuk deme masuk campur...

InsyaAllah...Aidilfitri tahun ni akan meriah dgn kerenah dua bebudak kecik ni...Syafiqah dan Miqdam....Moga sebulan Ramadhan yg bermula malam ni dan akan berakhir sebulan akan datang ditempuhi dgn sejuta kesyukuran dan keberkatan..

Itulah serba sediktit kisah Syafiqah...anak kaklong n suami dan Miqdam anak adik kaklong...si Ikhwan dan isterinya... Untuk kali ni, hanya Syafiqah dan Miqdam sajalah cucu atuk dan opah di Manjung...



1 comment:

cIk pEnNa said...

cucu mak pak sy si chempaka sorang tuh aje la buat ms sekarang..
ohh sedih nye !

dia seorang tp lagak nye seperti sudah ada 5 org cucu !

hehehe