Monday, May 26, 2014

My Hero..Tuan Naufal Syakeer is 2 year..

Salam...  

Tuan Naufal Syakeer...anak kedua kaklong..hero ummi dan abah... 
Ragamnya smkn nampak dan perkembangannya alhamdulillah..
Kaklong pnh baca ttg 'Kerenah Anak Kedua' ni yg dikatakan keras kepala, tegas, berdikari dan agak meragam skt...sbb tak smpat bermanja lama dengan ibu ayah dah dapat adik baru...terpaksalah si tengah berkongsi kasih dgn kakak sulung dan adik baru..

Dan..krn terpengaruh dgn bacaan tu...kaklong berusaha sedaya mungkin supaya Naufal tak membesar spt itu...tak rasa tersisih dan jauh dgn ummi abah walaupaun pada usia 2 tahun dah punya adik. Sebagai ibu, masa Sumayyah lahir dulu...pd minggu2 terawal mmg rasa kasihan sgt pd Naufal...pnh juga menangis bila tgk Naufal yg terpksa tdr jauh ngn ummi ms dlm pantang..huhu...(biaselah dlm pantang kan jiwa kita ni sensitif)

Kaklong perhatikan Naufal mmg berdikari, berbanding Syafiqah...kalau nak tdr or mengantuk...dia pandai cr bantal sndr...malam pun taklah meragam sgt bila nk tdr tu....cuma mst kn dapat botol n pegang tgn ummi atau abah atau sesiapa yg sudi pinjamkan tgn buat mainan dia..tabiat dialah tu...pegang tgn org bila nk tdr atau ms menyusu...haha...

Naufal juga suka ikut apa yg kakak buat dan cakap...mmg dia cpt bljr dan mudah meniru... kalau kakak dtg dapur tanya ummi buat kerje apa...dia pun dtg kat ummi tnya buat kerje apa.."Buat pe ummi?" suke dgr Naufal yg kecil ckp mcmtu...
kalau nmpk kakak tgh smbg or citer pape ngn ummi atau abah...dia pun dtg juga nk bercerita... 
Mmg diperhatikan...Naufal spt mahukan perhatian...


Naufal juga garang...kalau nak sesuatu tu...dia punya garang...huhu...kakak pun kn beralah...kalau tak...cpt je tgn dia pukul or cubit orang....satu lagi dia suka gigit kalau tak dpt apa yg dia nak...kakak Syafiqah selalu kena...haha...


Lain anak...lain ragammnya.. walau anak pertama, kedua atau ketiga, ibu bapalah yg bertanggungjawab membentuk ragam dan peribadi anak2... tanpa sedar...anak2 membesar ikut acuan kita...apa yg kita cakap, perkataan yg selalu keluar dari mulut kita...gaya bahasa dan lenggok kita berckp...itulah yg anak2 sekecil Naufal akan ikut...

 Buat Tuan Naufal Syakeer...ummi dan abah syg Naufal....hero sulung ummi dan abah yg comel...

 Sayaangggggggggg anak ummi...rinduuu kamu...Mmmmuuah..

No comments: