Sunday, May 11, 2014

Sumayyah at 3 month

Assalamualaikum..

Hari ni hari pertama kaklong kembali memulakan kerja setelah menghabiskan cuti selama 3 bulan bersama anak2...alhamdulillah...dpt peluang jaga anak dan merasa bagaimana seharian menjaga anak dan mengrus rumah dalam tempoh yang lama...paling best bila dpt jln kemana2 tanpa perlu fikirkan masa dan hari yg terikat dgn kerja...nk blk kampung pun sng...blh blk lama tnpa fkrkn esok nk kerja...haha...

Anakanda kaklong yang ketiga dah berusia 3 bulan...masa checkup baru ni alhamdulillah semuanya ok...beratnya 7 kg... yg lain2 normal mcm baby lain... perkembangan dia yg lain, antaranya:
  • Nak bersembang, bunyi mulutnya blh thn...
  • Boleh angkat kepala masa baring...
  • Pegang kain atau baju...suke Sumayyah tarik baju sendiri..
  • Senyum dan berbals senyum.
  • Sumayyah suka nagis lah...terutamnya bila nak tidur time nk mlm tu...kalau bawa jln kat luar...aduh..jenuh jugalah ummi memujuk..smpai sakit pinggang..huhu..harapnya tabiat dia yg ni akan hilang tak lm lagi..

 Sumayyah masa ni dua bulan lebih kot....

Bila ada anak kecil ni mmg seronok...tambah2 bila time main2 ngn dia..boleh gomol2 bau masyam tu...rindunya lah... namun perlu kn byk bersabar dan kawal perasaan..sebab kaklong masih punya anak kecil lain yg ttp perlukan perhatian..Naufal yang baru berusia 2 tahun dan Syafiqah 4 tahun... Naufal sebagai anak yg tengah mgkn kn lbh diperhatikan...anak lelaki yg lasak dan suka bermain...dan suka juga ikut kakak...apa kakak main dia nk main....apa kakak cakap...buat...semua dia akan ikut...

Anak2 adalah anugerah terindah yg tiada tandingan...alhamdulillah...




1 comment:

Ain Fajar said...

Hai izan..ade blog fmly..
sumaiyyah ain br 5kg..bby izan dah 7kg..besar la..i follow..nnt singgah la blog msk ain.