Monday, July 6, 2015

Program Family Day Bajet Penghuni Kuarters ILIM

Assalamualaiku.

Ni citer lama...sajer nak simpan untuk tatapan kaklong atau anak2 akan datang...citernya pada 13 hingga 14 Jun yang lalu, kuarters ILIM tempat kaklong duduk ni buat program family day...kat kuarters ni ada 26 buah kelaurag je...yg dapat join hanya 18 keluarga...havoc juga lah..kami buat santai-santai je...yg pntg bermalam 1 malam kat Hotel Seri Malaysia Bagan Lalang.

 Ni lah antara kawan2 Syafiqah, Naufal dan Sumayyah yg tggl kat kuarters ni...tgh duk beratur untuk acara sukaneka kanak2.

 Program bermula dengan sesi perkenalan diri dan keluarga oleh semua ahli keluarga kuarters..barulah dapat kenal jiran tetangga serta ahli rumahnya..

 Gitulah lebih kurang pada hari pertama...sebelum chekc in hotel..kami BBQ dulu kat tepi pantai Bagan lalang ni...just simple BBQ n masing2 bawa potluck..so mmg mcm2 makanan ada...cara yang budjet untuk buat family day...

 Naufal ngn kawan dia duk main pasir..

 Syafiqah dan kawan2nya...kawan dia ni juga duk kat Taska yang sama..

 Sumayyah..berkepit jer ngn ummi...mujurlah tak mnta didukung...

 Ni..geng budak2 dh remaja skt...mandi laut jelah deme...

 Dah pukul 3 ptg lbh kurang..baru dapat check in hotel...so rehat2 jap kat bilik masing2..sambung terjun kolam plk..sampat senja duk mndi kolam..

 Oklah juga...ada kolam dewasa dan kolam kanak2..

 Malamnya ada yang keluar pi makan ikan bakar kat sekitar Bagan Lalang ni...yg mn dh letih..rehat2 je..sng kan...program sndiri...so takdelah strict sgt..
Ni anak2 dan kawan kuarters diorang...

Sebelum majlis berakhir..ada sesi penyampaian hadiah dan tukar2 hadiah...alhamdulillah semua dapat bawa balik buah tangan..

Majlis yang serba ringkas ni berakhir pada 14 Jun..hari Ahad..hanya dengan kutipan sebanyak RM200 per family..dapat juga buat program Family Day yang simple tapi menginap kat hotel, mandi kolam dan santai2 berBBQ di tepi pantai..

Nak seribu daya...tak nak seribu dalih..

No comments:

InsyaAllah akan kembali..

  Assalamualaikum. Sangat lama tak bersiaran kat sini.. InsyaAllah selepas ni akan cuba untuk kembali bersiaran...  Berkongsi untuk menyimpa...