Tuesday, October 11, 2011

Pening...Stress Kerja

Salam....




Bila kerja dah menimbun...datang bertimpa2 mmg stressssss sgt... takde org lain yg boleh tlg kita hlgkan stress tu melainkan diri sendiri. Kalau dilayankan stress tu mmg kerje takkan siap... Dalam berckp ttg stress ni....suka kaklong kongsikan apa yg penh dilontarkan oleh seorang motivator.... "STRESS PUN ADA POSITISNYA...SEBAB BILA SESEORANG TU DIDATANGI STERSS...MAKA SECARA TIDAK LANGSUNG MERANSANG INDIVIDU TERSEBUT UNTUK MENCIPTA SESUATU YANG HEBAT" Dlm erti kata lain...stress ni boleh bagi dorongan untuk kita lbh maju...lbh ke depan....lbh berfikir untuk cr penyelesaiannya.



Kaklong tgh stress ngn kerje ni... Udah rupa baby ni pegang kepala.... tp take time skjp...senyum2 sambil buat n3 nth pape jap....



kalau dilayankan...boleh bikin sakit kepala...rase mcm nak nangis pun ada...kalau baby nangis comel gak... orang tua macam kaklong nangis beruk benor rasanya....



Aduh..sakitnya kepala saya...tolong bos....



Apapun....senyum dgn positif....lagi comel dan cute...sekurang2nya kita tak sebarkan wabak stress kita ni pada orang lain yg melihat dan berurusan ngan kita....
So semua...jom senyum dan tangani stress dgn bijak....
InsyaAllah...kerje pasti akan selesai juga sblm jam 5.00 ptg ni...
Tak mau tangguh2 ye....

Note: Rest jap...jom pi pantry bancuh air miinum seteguk dua...gerak2kan badan...pastu blh duduk semual dgn tenang dan sambung kerje semula....

2 comments:

lieyalatif said...

jgn stress2 kak long..bawak rehat dulu....kalo stress kang sakit kepale dibuatnyer...lagi tak leh jalan kejer...dah stress lain plak yg datang...

cool yeak kak long!~

Kaklong @ Izan said...

Thanks lieya...
InsyaAllah dah berjaya tangani stress...hihi..