Sunday, August 22, 2010

Kuih..oh kuih....


salam...

Kaklong, suami dan Syafiqah setiap minggu ada saja program...
Minggu ni (20-22 Ogos 2010) kami berpuasa di Kelantan..
Alhamdulillah ayah dan keluarga di kelantan semuanya sihat..
Cuma ayah masih belum pulih sepenuhnya selepas menjalani pembedahan akibat kemalangan yang dialaminya sebelum ni...

Masa bali kelantan baru2 ni...kaklong dan suami sempat juga singgah di Bazar ramadhan...tp kerana masih terlalu awal..
Kami hanya survey2...pusing2 tanpa membeli pape...
Ada jugalah kuih-muih di Kelantan yg berkenan dihati..

Namun, sampai dh kat Bangi...kaklong blm berkesempatan menikmatinya...
Hehe..teringin benor nak merase kuih-muih kelantan ni...

Cari juga kat sini, tp tak jumpa...

Akok, cek mek molek..tu biaselah...
Kuih Cek Mek Molek yg manis menawan....


Tp tak jumpa plak..kuih taik itik, jala emas, buah tanjung....kat bazar mane yer nk dptkan..

Kuih Bunga Tanjung..apa rasenye ye..?

Jala Emas...ke Jala Mas...best tak agaknya...?

Hm..tak pelah...next time balik kelantan nak carilah kuih2 tu semua...

Saje nak rase...

Nak dijadikan cerita...punyelah nak sgt merase kiuh2 tu semua...
sepanjng perjalanan balik semalam kami duk mencari...bazar ramadhan kat Gua Musang pun kami singgah...
Tp malangnya...masih belum buka...
Last2 singgah kat Bazar Ramadhan Pekan Raub...
Tp, takde dh lah kuih muih kelantan tu...
Yg ada karipap...donut...n segala mcm kuih yg jual kat merate negeri....

Istimewa kan citarasa Kelantan...????

3 comments:

tujuh rainbow said...

ehh sedap nye ..kaklong reti buat kuih tu sume tak ? hehehe ..

Kaklong @ Izan said...

Tak reti la ina....tu pasal lah nak beli yg siap je...setakat cek mek molek tu blh lah buat sikit2...yg lain...apa rasa pun tak tau...apalagi nk buat...

Nash said...

New background nmpak..lawa2...
Cam sodap je kuih tu...
hurm2....
(^_^)