Wednesday, December 22, 2010

Penjual Nasi Lemak dan Nasi Kerabu...Lelaki???


Salam...

Haha...tajuk n3 yg nth pape...
Sekadar nak release tension sbb kerja yg melambak...
JAUHI STRESS...KERJA PASTI BERESS...

So, kaklong berblog jap nak jauhi stress...haha..blh gitu ye....
Ni cerita pagi tadi...kaklong rajin gak lah sggh beli sarapan kat satu gerai kat Kg. Dato' Abu Bakar Baginda ni...otw jln nk ke rumah pengasuh Syafiqah....

Pagi ni, saje berborak ngn si penjual...dua beradik...lelaki dan perempuan...tp berborak ngn adiknye...perempuan...comel..lemah lembut si gadis melayu...

Kaklong: Adik sekolah lagi ke?
Adik : Baru habis SPM kak...saje isi masa lapang meniaga sikit2...(Smbil tgn duk ceduk ramuan nasi kerabu)
Kaklong: Hmm...baguslah...masak sendiri ke semua ni...
Adik: taklah kak...abang saya yg masakkan...sebelum pegi kerja, bgn awal pagi die masaklah....
Kaklong: Abang?? yang ni ke? (Tunjuk kaklong pada abang yg duk diam kat sblh..)
Adik: Bukan...yg ni abg kedua, abang sulung yg masak...dia dh kahwin...tp suka masak..nasi kerabu ni pun bljr dr mak dulu...
Kaklong: Owh...ok dik...nah duitnya...beli ye...
Adik: Jual kak...terima kasih...

Kalau beli Nasi Kerabu, kaklong suka mkn ngan Daging Bakar dan Ikan Masin...


Sambil menuju ke kereta, fikiran kaklong pun dipenuhi beberapa tandatanya...Mana mak budak2 ni? Masih ada atau Allah lbh menyayanginya?? Hebat si Abang...msk pagi2 untuk jualan si adik...Abang die kerje Chef ke? hehe...bkn2 je duk berfikir...sbb die pandai masak Nasi kerabu...sedap...boleh jual tu kira oklh kan....Yg sbnrnya...rs tercabar...LELAKI blh buat nasi kerabu...tp, Kaklong tak reti...sdgkan suamiku dr Kelantan dan sah2 suka mkn Nasi Kerabu....haha....kn belajar ni....mgkn blh jadi azam untuk Tahun 2011...nk jadi pakar masak Nasi Kerabu dan mgkn juga Nasi Dagang ....selera pantai timur yang ummphhh...

OK...sambung buat kerja...stress dah release....

2 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

fuh cayalah.....lelaki yg masak tu...tu pasal cheff yg brjaya ramai lelaki kan kak long....

alamak terliur lak tgk nasi kerabu nie...susah nak cari yg sedap kat putrajaya nie...huhuhu

Kaklong @ Izan said...

Tersilap ltk pic lah tu...mak buyung nengok mmg cpt je terliur kan...hehe...

Nak cr yg best kat Bangi kat byk...tp itulah...selera masing2 kan...kdg2 kat Pasar Malam puin sdp gak...ok je...