Thursday, January 8, 2009

Doa saja tak cukup...

Hari ini aku agak sibuk ngan kerja kat ofis...
Jam 8.00 pagi lepas je punch card aku ngan k.sue. k.kam n k.syiqin trn pegi sertai kwn2 lain untuk program Solat Hajat sempena sambutan Ma'al Hijrah 1430 n Thn Baru Miladi 2009 (walaupun dan berminggu2 berlalu)....
Selepas wat solat Hajat kat surau....kami ada bacaan Yaasin...
Aku tersentuh masa dgr bacaan doa oleh Imam (seorang ustaz yg pandai ceramah, jiran aku n ofismate aku;>) yg mengetuai solat dan bacaan Yaasin ni...
"Ya Allah berilah pertolongan kepada saudara2 kami di Palestin...
saudara2 kami di Iraq...di Pakistan dan dimana2 jua...
Selamatkan mereka daripada kekejaman kuffar...."
Antara doa yg dibaca....in Arabic la...but aku translate sendiri...huhu...

Selesai solat n bacaan Yaasin....tiba time berucap...
dah tntu la Pengarah aku akn berucap...
mcm2lah amanat yg disampaikn...
Termasuk serba sedikit perkembangan mengenai Kekejaman di Palestin...
Persidangan PBB yang khusus akan membincangkan masalah Palestin...
mcm2 lagi la....
Beliau juga mengingatkan kami....bahawa doa sahaja tidak memadai untuk selamatkan saudara-saudara 'kita' di Palestin dan di negara2 Islam lain yang tertindas....mesti ada usaha lain....kalau mampu....
plg2 kurang berilah bantuan kewangan..mudah2an sedekah yang sdkt 'kita' sumbangkan akan sampai kpd mereka...
Hehe...intro nak bgtau yg ofis aku...lancarkan Tabung Palestin sbnrnya...
Apa lagi...sumbanglah kwn2 se'ofis'ku sekalian...

Mudah2an niat yg baik akan baik juga hasilnya...amin....

No comments: