Monday, January 5, 2009

Hari Yang Indah....



Sejak bangun pagi tadi, aku rasa hari ni....indah...best...dan ceria sesangat....
Alhamdulillah aku dipanjangkan usia dan diberi nikmat iman dan Islam...
Apabila difikirkan sejenak...terasa betapa bertuahnya aku kerana dilimpahkan dengan pelbagai nikmat..
Tetapi....
bersyukurkan aku atas setiap nikmat yang aku dapat?
Cukupkah amalanku selama ini dibandingkan dengan apa yang aku dapat...
Moga semua ini menginsafkan aku dan kita semua...
Yg penting...moga dapat meningkatkan keimanan kita bersama...
Kasih sayang Allah pada umatnya tidak ternilai....andai kita kasih dan cinta pada Allah...
Allah akan lebih kasih dan cinta pada kita...
Semua manusia, secara fitrahnya inginkan kasih sayang...hidup dengan penuh harmuni...dalam kecintaan...Indah kan kalau kita saling berkasih sayang...lebih bahagia kalau kasih yang tercipta diredhoi Allah...Dirahmatinya dan dibimbing hingga membawa ke syurga..
Bayangkan...bagaimana hati manusia yang ditarik dengan nikmat kasih sayang...hidup dalam dendam dan kebencian..pasti langsung tiada kebahagian..
teringat aku pada lirik lagu yang selalu gak aku nyanyi sorang2... Smile
"Hati Insan telah gersang
Sudah lama ditimpa kemarau
Benih Iman sudah
Tidak tumbuh menjulang
Tidak lagi seperti semalam"

Mudah-mudahan kita bukanlah tergolong dalam kumpulan manusia yang hidup dalam dendam...kebencian dan segala sifat2 yang mahmudah...Semaikan kasih sayang dalam jiwa agar kita sama-sama hidup bahagia dalam redho-Nya.

Salam Sayang Untuk Semua;>
Heart Glasses




No comments:

InsyaAllah akan kembali..

  Assalamualaikum. Sangat lama tak bersiaran kat sini.. InsyaAllah selepas ni akan cuba untuk kembali bersiaran...  Berkongsi untuk menyimpa...