Monday, January 4, 2010

My Baby.....

Kaklong baru pulang dari Pusat Rawatan az-Zahrah, Bangi...
Just pegi chek my perut....nak tgk keadaan baby...
Sebenarnya kaklong hanya buat pemeriksaan kat Klinik Kesihatan Kerajaan...
Ok jer...cuma kat situ tak de scan dan hanya diperiksa oleh jururawat....

Jadi....nak juga tau kesihatan lanjut dr pakar perbidanan...so, kaklong n suami pegilah buat pemeriksaan kat pusat rawatan tu juga....

Alhamdulillah....perkembangan terkini...Baby sihat....
Beratnya 2.03Kg....usianya 32minggu...
Jantinanya...jeng..jeng...bairlah surprise dulu....

(26 Feb 2009) Pertama kali scan baby, terharu sgt masa ni....usianya ketika tu baru 12week...nampak die melompat2 dan byk sgt bergerak...


(11 Sept 2009) Ketika usianya 16week++...nmpak kepala n separuh badan je....


(5 Januari 2009) Ketika usianya 32week++....tak nmpk sgt sbb baby dah besor dlm perut, berat pun dah 2.03kg, tp kaklong nmpk pergerakan dan anggota badannya masa doc scan...


Mudah-an baby yg bakal lahir nnt akan jadi anak yg soleh/solehah...
Taat pada ibu bapanya, sempurna akal dan fizikalnya...

Allah Maha Besar...terasa betapa agung dan hebatnya kekuasaan Allah dengan kejadian manusia,
Melihat perut yg bergerak dgn tendangan dan gerakan kecil baby di dalam perut....
satu nyawa dalam perut manusia yg bernyawa....
menginsafkan lagi betapa Allah itu Maha Pencipta....




No comments: