Sunday, May 19, 2013

Madu..Jom pakat amalkan...

Salam...

Sape selalu sakit tekak..batuk dan selsema..

Kaklong nk habaq mai ni...kalau yg selalu skt dan demam ni...apa kate cuba amalkan makan madu...bukan bermadu ye.. madu ni elok untuk meningkatkan antibodi..InsyaAllah dgn izin Allah..

Ayah dan mak kaklong mmg amalkan makan madu bersama susu...kaklong sendiri suke gak...pnh cuba makan pelbagai jns madu..

Alhamdulillah slps cuba Madu Giant B ni...mmg sdp..kn kat tekak...baru2 ni Naual dan Fyqah batuk2....jadi kaklong bagi makan madu..untuk legakan batuk diorang...kaklong titikkan sikit jus limau..kasi rs masam sikit...tak perlulah bg ubat batuk..terutama untuk Naufal yg msh kck kan... Kalau berlarutan mgkn prgi ke klinik...tp alhamdulillah dh beransur hilang...walaupun Naufal masih lagi berhingus hidungnyer...

Madu Giant B ni ada macam2 jenis..yang kaklong ingat:
  1. Madu Asli (Ada 3 jenis..dari Bunga, Pokok Getah dan Gelam)
  2. Madu Asli + Cuka Epal (Kaklong ambik yg ni...rsnyer masam...elok untuk krgkan kolestrol dan sakit kerongkong)
  3. Madu Asli + Halia
  4. Madu Asli + Limau
  5. Madu Propolis (Yang ni pun bgs...dh mahal dr yg lain tu...sbb lbh asli dan pekat...rase die pun sdp)
Itulah sebagahagian madu Giant B yg kaklong tahu...harga die..bagi 1kg untuk madu asli dan yg ada campuran tu...antara RM45 - 48...yg Propolis tu 1Kg RM70...

Untuk bayi atau kanak2...bglh mkn madu asli jer...elok amnil yg pokok gelam atau pokok getah...tak manis sgt...baik juga untuk bayi yg ada asma dan kerap batuk dan kahak...  Selain tu..madu kan untuk menajamkan minda..insyaAllah dgn izin Allah...






Ni semua..kat Alamanda, Putrajaya...


1 comment:

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

selalu gak guna madu n perahan limau kalau batuk kalau malas nak makan ubat...
madu + kismis jugak untuk kuat kan mindakan..